קצת על חשבונית עסקה, המסמך שמעלה הרבה שאלות

בחשבונית דיגיטלית, אנחנו נתקלים לא מעט בשאלות שחוזרות על חשבונית עסקה. החלטנו אחת ולתמיד לעשות לכם סדר בכל מה שקשור אליה.

מהי חשבונית עסקה?

מדובר במסמך שמהווה דרישת תשלום עבור עסקה שבוצעה בין עסק ללקוח שקיבל ערך מוסף בעידן הדיגיטלי. יותר ויותר עסקים נהנים מהשימוש בחשבונית זו עקב פשטות העניין.

זהו מסמך רשמי שמעיד על כך שבוצעה עסקה שהלקוח צריך לשלם עליה. היא שונה מחשבונית מס, מאחר ואינה מסמך מחייב ברשויות המס. אין צורך לדווח עליה לא במע”מ ולא למס הכנסה. למעשה זו הדרך הרשמית והנכונה לדרוש תשלום מבלי לשלם מס לפני קבלת התשלום.

מי מוציא חשבונית עסקה?

כל סוגי ההתאגדויות (עוסק פטור,עוסק מורשה, חברה בע”מ)  יכולים להוציא חשבונית עסקה. על כל עסקה שמתבצעת בין עסק ללקוח יש לדווח בסופו של דבר לרשויות המס.

חשבונית זו נועדה לתיעוד בלבד, ומשמשת את הלקוח כהוכחה לכך שהעסקה אכן הוסכמה בינו לבין בעל העסק. מבחינת בעל העסק היא מהווה דרישת תשלום מפורטת.

עוסק פטור מוציא החשבונית הזו בזמן הוצאת העסקה לפועל, אך בעת התשלום משלים את הפעולה על ידי הוצאת קבלה ללקוח על התשלום שהתקבל.

עוסק מורשה או חברה, יכולים להוציא חשבונית עסקה בזמן ביצוע עסקה מול לקוח. ובכך יכולים לדחות את תשלום המע”מ על העסקה. לאחר מכן מחויב להוציא חשבונית מס קבלה.

אין צורך לדווח לרשויות המס על הוצאת חשבונית זו ולא משלמים בגינה מע”מ. החובה לדווח ולהעביר מע”מ חלה רק לאחר הוצאת חשבונית מס.

עסק שיש ברשותו מלאי מוצרים אינו רשאי להוציא חשבונית עסקה. כלומר היא מיועדת לעסקים שנותנים שירותים מגוונים .

שואלים אותנו הרבה

הרבה לקוחות פונים אלינו כאשר הם מבצעים טעות בעת כתיבת חשבונית העסקה. כגון טעות בתאריך, שם לקוח , או כל סיבה אחרת.

איך ניתן לערוך או לבטל את חשבונית העסקה?

מאחר וחשבונית זו היא מסמך שאיננו מחויב ברשויות המס, אין הכרח לבטל אותה. וכמובן שלא ניתן לערוך אותה לאחר הפקתה. אבל כן ניתן להפוך אותה לחשבונית מס בלחיצת כפתור. גם לבטלה באמצעות כפתור ביטול (אך שוב, אין הכרח חוקי)

במקרה של צורך בשינוי בפרטים, צריך להפיק חשבונית עסקה חדשה עם הפרטים הנכונים.

 

הכי חשוב ולא לשכוח, להתייעץ עם רואה החשבון שלכם איך נכון לפעול ולהתנהל, רגע לפני שהפקתם את החשבונית.

חשבונית עסקה

נהנתם מהמאמר? שתפו אותו עם חבר :)

לשתף בפייסבוק
לשתף בלינקדין
לשתף במייל
לשתף בווצאפ

אני לא כותב הרבה, אבל כשאני כותב...

רוצה שאעדכן אותך על המאמר הבא שיוצא? אשמח לצרף אותך לקהילה שלי:

אהבתם את המאמר? הנה עוד כמה מומלצים:

מט”ח בעולם הדיגיטלי

העולם הדיגיטלי הפך את המט”ח לנוח יותר לעסקים קטנים. באמצעות השימוש בחשבוניות דיגיטליות ופתרונות תשלום, עסקים יכולים לנווט במורכבויות של

קרא עוד>>