חתימה דיגיטלית , במה מדובר?

 

חתימה דיגיטלית היא אלטרנטיבה מודרנית לחתימת מסמכים עם נייר ועט. זהו חלק בלתי נפרד מניהול עסקים בסביבה דיגיטלית של ימינו. אנחנו יודעים שזה נשמע חדש וגדול, אבל אינכם צריכים לדאוג לדבר. אנחנו בחשבונית דיגיטלית עשינו הכול בשבילכם. חשבונית דיגיטלית דואגת לכם חתימה מאובטחת על כל חשבונית או קבלה ירוקה שאתם מוציאים.

אז למה מתכוונים שאומרים חתימה דיגיטלית?

בעולם הדיגיטלי, אנחנו לא חותמים בחתימה ידנית רגילה, ובדיוק לשם כך קיימת.

מדובר למעשה במעין קוד שמקבל כל מסמך דיגיטלי באופן מאובטח. ובכך המסמך עצמו יישאר מקורי ולא תהיה יכולת לזייף או לשנות אותו. החתימה על גבי המסמך מאשרת עבורנו שהמסמך אינו עבר שינויים לאחר שליחתו. החתימה מסומנת בזמן חתימת המסמך. אם המסמך משתנה לאחר החתימה, החתימה אינה תקפה.

במדינות רבות, כולל חלק מהמדינות הצפון אמריקה, האיחוד האירופי, חתימה דיגיטלית נחשבת מחייבת מבחינה משפטית ומחזיקה ערך זהה לחתימת מסמכים מסורתית.

האם אפשר בלי חתימה דיגיטלית?

בעולם הדיגיטלי, החתימה נותנת תוקף חוקי למסמך. לכן אם החלטתם להוציא מסמכים באופן דיגיטלי, בכדי שהמסמך ייחשב חוקי, הינה הכרחית. בנוסף לחתימת מסמכים דיגיטליים, היא משמשת  גם לעסקאות פיננסיות, לספקי שירותי דואר אלקטרוני ולהפצת תוכנה. זאת אומרת שמשתמשים בה בתחומים שבהם האותנטיות של התקשורת הדיגיטלית היא מכרעת.

אם החתימה הדיגיטלית מיושמת כראוי, היא נותנת למקבל סיבה להאמין שההודעה נשלחה על ידי השולח הנטען. היא שוות ערך לחתימת מסורתית במובנים רבים וקשה יותר לזייף אותה מאשר החתימה ידנית.

במה שונה חתימה דיגיטלית מאושרת ממאובטחת?

 

חתימות דיגיטליות משמשות לחתימה על מסמכים דיגיטליים. אך יש כמה תכונות חשובות שעושות את ההבדל ביניהן.

חתימה מאושרת

מדובר בחתימה אמינה יותר, מאחר וניתנת ע”י גורם שלישי מוסמך מטעם המדינהכלומר, לא ניתן לייצר אותה באופן עצמאי או לקנות אותה ברחבי האינטרנט. כך למעשה אינה ניתנת לזיוף ושינוי של המקור. היא קבילה בבית המשפט ונחשבת למאובטחת יותר.

חתימה מאובטחת

את החתימה הזאת ניתן לייצר לבד או למצוא לקנייה ברחבי האינטרנט (בשונה מהחתימה הדיגיטלית המאושרת)מאחר וניתן לשים לב במידה ונעשה שינוי או פעולת זיוף כלשהיא בחתימה עצמה, היא מספקת מבחינת החוק להפקת מסמכים דיגיטליים.

 

ההחלטה על סוג החתימה שברצונך ליישם צריכה להיות מבוססת על סוג המסמך שאתה צריך לחתום עליו. וגם על רמת האותנטיות שאתה צריך לאשר למסמך.

חתימה דיגיטלית

נהנתם מהמאמר? שתפו אותו עם חבר :)

לשתף בפייסבוק
לשתף בלינקדין
לשתף במייל
לשתף בווצאפ

אני לא כותב הרבה, אבל כשאני כותב...

רוצה שאעדכן אותך על המאמר הבא שיוצא? אשמח לצרף אותך לקהילה שלי:

אהבתם את המאמר? הנה עוד כמה מומלצים:

מט”ח בעולם הדיגיטלי

העולם הדיגיטלי הפך את המט”ח לנוח יותר לעסקים קטנים. באמצעות השימוש בחשבוניות דיגיטליות ופתרונות תשלום, עסקים יכולים לנווט במורכבויות של

קרא עוד>>